Sabtu, 10 Oktober 2009

kursus kecergasan untuk persediaan sukan jabatan





Pada 9-11 november yang lalu, saya telah mengikuti kursus kecergasan fizikal bagi pemilihan pemain untuk pesta sukan kementerian kewangan. Jabatan saya merupakan tuan rumah bagi pesta sukan pada kali ini. Sebelum pemilihan para pemain dibuat kami perlu menjalani beberapa ujian kecergasan untuk menilai tahap kesihatan, kekuatan, kepekaan dan kepantasan seseorang pemain. Ujian kecergasan ini bertujuan untuk memilih pemain yang betul- beul sihat dan boleh bermain. Kursus ini dijalankan selama 3 hari 2 malam. Di dalam kursus ini para peserta diwajibkan menghadiri kelas toeri berkenaan dengan pediodasi, diet yang seimbang, penyalahgunaan ubat- ubatan dan bebagai lagi yang berkaitan dengan sukan. Secara keseluruhan, saya banyak didedahkan denagn perkara baru berkaitan sukan dan disamping itu, kursus ini juga dapat menambah ilmu pengetahuan yang ada dalam diri saya kerana saya belajar dalam jurusan sukan.

Tiada ulasan: