Ahad, 23 Ogos 2009

Perkhemahan Di Pulau Kapas



Inilah pertama kalinya aku sampai ke Pulau Kapas...
Kami ke Pulau Kapas dengan menaiki bot PDRM...
Sampai je di sana kami semua dikehendaki beratur ditengah panas terik mentari...
Dan kami telah diberikan tugasan yang perlu dibuat..
Ada yang pasang khemah, ada yang kemas barang dan masak didapur,ada yang cuci tandas dan lain- lain lagi...
Semua orang ada tugas masing- masing...
Sebab kami perlu pastikan semuanya siap sebelum petang..
Selagi tak siap tak boleh makan tengahari..
Walaupun perut lapar...tahan je la...
Yang paling gerun bila dengar bunyi wisel..
Mana taknye kami dikehendaki beratur dan facilitator akan periksa setiap kerja yang kami buat..
Selagi dia tak puas hati selagi tu la kita kena perbaiki kerja yang dibuat...
Masa ni aku teringat zaman aku sekolah menengah dulu...time duduk asrama...macam minggu orientasi la plak...Tapi sebab aku dah biasa...Layan je la...
Lepas facilitator berpuas hati baru la kami diberikan makan tengahari...Tu pun dalam pukul 3 lebih la kalau tak silap aku...
Yang aku paling terkejut plak... kami semua dikehendaki makan dalam talam bersama-sama. Satu hidangan untuk 7 orang makan. Huh...
Aku siap bawak pinggan, cawan, sudu dan garfu sendiri dari rumah..Tapi kena makan dalam talam jugak...
Dan kami perlu menyuapkan nasi ke mulut kawan yang paling kanan...Buat je la apa yang facilitator suruh....Nanti diaorang denda lagi sakit... Yang lagi sakit bila dia suruh kami habiskan makanan dalam talam tu....Payah2x...Rasa nak terkeluar makanan yang aku makan tadi...Mana taknye aku tengah diet tu.......Sia- sia la diet aku nanti....

4 ulasan:

ajoy87NF berkata...

Tahniah dan syabas!
thanks atas kerjasama selama di pulau kapas.
moga pengalaman yg lepas menjadi pegangan dimasa hadapan.
Pasni bleyh la bercuti ngan family dilaut, bleyh snorkeling lg...

Apize berkata...

Makan dalam talam tu tradisi dalam Camping turun temurun..akak bukan lah yang pertama merasa begitu..apa2 pun tetap ENJOYY!!

PPT berkata...

TAKPA,
Nak seribu daya tak nak tak daya la..

PPT

aeriqincykyn berkata...

Memang best la perkhemahan kali ni...Banyak pengalaman baru yang dapat dipelajari...