Selasa, 25 Ogos 2009

malam BBQ

Malam ni adalah malam terakhir kami di Pulau Kapas. Kami pelajar E-pjj dan PLK PDRM ditugaskan menyediakan makanan untuk malam BBQ. Masing- masing bekerjasama menyiapkan menu malam tu. Malam tu, pada mulanya aku tolong kupaskan buah limau,ina lembut,en. khairi dan beberapa orang rakan dari PLK. Punya la banyak limau yang nak dikupas..hampir 2 kotak limau la jugak...sampai kuku aku patah dan berdarah...Aduh sakit tu...Disebabkan kuku aku patah dah berdarah, aku pun beralih ke tempat membakar... Sebab kalau nak teruskan kupas limau ni, lagi pedih la kukuku ...Jadi aku pun membantu rakan lain membakar sotong...Alahai...Besar2x la plak sotong yang nak dibakar...Mesti lambat masak...Sebab lepas makan malam ni kami ada lagi program malam kebudayaan pulak... Nasib la ina lembut dan kengkawan lain bersama memotong sotong tadi supaya lebih kecil dan mudah dibakar...Kalau tak jenuh jugak nak tunggu sotong tu masak...Terima kasih buat ina lembut, azlina@joe dan kengkawan...
Ina lembut tu tengok je lembut tapi boleh tahan lasak la jugak dia tu... Sekejap je aku tengok dia potong sotong tu..Dah siap..
Kinitiba la masa aku dan kengkawan yang lain untuk membakar sotong...Sebab ikan dah dibakar oleh azlina@joe serta budak lelaki EPJJ dan PLK. Azlina@joe ni memang brutal tapi baik..
Huh..Berpeluh aku dan kengkawan lain dibuatnye...Berair- air mata aku dan pedih dibuatnye...Kena asap la katakan...Tapi demi kengkawan kena asap pun tak kisah la...Asal semuanya siap seperti dirancang...
Akhirnya...Semua siap dengan jayanya...Lepas tu apa lagi kami pun makan la beramai- ramai...Memang sedap la...Lagi sedap dari biasa...

4 ulasan:

PPT berkata...

Apa ada di sebalik maksud Ina Lembut ? Selalunya nama panggilan nie mesti ada kisah tertentu kan...
Habaq mai sikit naa....

PPT

REDZUAN berkata...

ina lembut kita dah ada..
ina ganas ape cite??

aeriqincykyn berkata...

ramai sngt nama ina masa gi pulau kapas hari tu...Jadi ina sorang ni cam lemah lembut sikit...tu yang kengkawan panggil dia ina lembut..

Chek Liena berkata...

lembut2 cili api tau....huhuhu